DermacodesFAQRetourneren en garantieWat moet ik doen als een product buiten de garantietijd kapotgaat?

Retourneren en garantie

Wat moet ik doen als een product buiten de garantietijd kapotgaat?

Ook na de wettelijke garantie van twee jaar heb je rechten. Je mag van een product namelijk verwachten dat deze goed functioneert gedurende de economische levensduur. In het geval van een defect na de wettelijke garantie is het mogelijk dat je met kosten geconfronteerd wordt. Bij een levensduur verlengende reparatie heb je recht op coulance. Er wordt dan gekeken naar het verschil tussen de tijd dat je het product hebt kunnen gebruiken en de economische levensduur. Is er een apparaat met een economische levensduur van vijf jaar na drie jaar kapot gegaan? Dan heb je dus recht op een coulance van 40% op de reparatie. Is de reparatie niet levensduur verlengend, zoals de reparatie van een defect aan een greep of deksel? Dan is de reparatie voor jou gratis.

Als de economische levensduur is verstreken kunnen we het product niet gratis of met coulance (laten) repareren. Je dient dan helaas de reparatie volledig zelf te betalen.

Voor een garantieaanvraag kan je het beste een mail sturen naar info@dermacodes.nl.

Meer hulp nodig?

Stuur ons een e-mail via ons contactformulier. Je krijgt zo snel mogelijk een antwoord van ons terug. Wij zijn ook op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur telefonisch bereikbaar op 010-4739875